Boek
Hoe kan het aanleren van talen in de formele context van de klas bijdragen tot de communicatieve vaardigheden van de leerling en tezelfdertijd de algemene leervaardigheden verbeteren en hen voorbereiden op levenslang leren? In dit boek bestudeert men hoe men de traditionele leermethodes kan uitbreiden om studenten te helpen meer taalvaardig te worden en om daarenboven meer leervaardig te worden. De aanpak die hier wordt aanbevolen werd ontwikkeld door een nationaal team van taalleerkrachten en experts. Hun doel was een algemeen schema te maken voor een taakgebaseerde aanpak voor het aanleren van talen aangevuld met ondersteunend materiaal dat in een brede onderwijscontext kan passen. Dit boek en de bijhorende cdrom is het resultaat van het Comenius 2.1 project dat ook gekend is onder de naam TABASCO Taak gebaseerde scholenorganisatie voor het aanleren van talen in Europa.Uit de inhoudTowards a conceptual framework ndash Second language acquisition research and tasks ndash Selfdirected learning and learning how to learn ndash Taskbased approach and cooperative learning ndash The role of motivation in teaching and learning ndash How do you set a task ndash The TABASCO task cycle SLA and task research ndash The management of learning.Rudi Schollaert is verbonden aan het Pedagogisch Bureau van het VSKO Vlaams Secretariaat Katholiek Onderwijs. Lynn Errey is Principal Lecturer in Teaching and Learning in de School of Languages aan Oxford Brookes University UK. Ze is ook verbonden aan the International Centre for Englisch Language Studies. SyllabusSerie nr. 10 «
Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Er zijn nog geen recensies voor dit boek.