Boek
Dit boek reflecteert over recente en klassieke onderwijsproblemen de invoering van competenties en de al ruim een halve eeuw bestaande eerstejaars hecatombe. Het synthetiseert in de persoon van zijn auteur ruim 40 jaar Leuvens onderzoek inzake studenten en doceren. Hoger Onderwijs aan de universiteit zowel als erbuiten staat inmiddels voor de uidaging om getrouw aan eigen missie binnen Europa in wording zoveel mogelijk jongeren in staat te stellen zichzelf optimaal als aankomend expert tot persoonlijkheid te ontwikkelen. Dat vergt grondige reorganisatie inclusief substantile evaluatie verandering leidt ook al beoogt zij fundamentele vernieuwing immers ipso facto niet tot verbetering. Binnen dit perspectief plaatst Janssen twee reeksen kanttekeningen bij wat momenteel in uitbouw is. De eerste betreft het vormingsgebeuren. De tweede betreft de schijnoplossing die via flexibilisering binnen deze hervorming gegeven wordt aan het al zon halve eeuw bestaand probleem in de transitie van secundair naar hoger onderwijs. «
Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Niemand