Boek
Steeds nadrukkelijker worden bedrijven en organisaties aangesproken op hun maatschappelijke verantwoordelijkheid. Dat houdt in dat zij rekening houden met alle betrokken partijen. Met de aandeelhouders of belastingbetalers, die graag willen dat het werk zo efficiënt mogelijk wordt gedaan. Met de werknemers, die arbeid van goede kwaliteit willen. Met de klanten, die veilige waar voor hun geld willen. Maar ook met de buren, de natuur en het milieu. En hoeveel mag een topbestuurder van een beursgenoteerd bedrijf eigenlijk verdienen? In Ethiek in organisaties staan dit soort vraagstukken rond normen en waarden op de werkvloer centraal.Thema.s die aan de orde komen zijn onder andere de opkomst van de bedrijfsethiek, normen en waarden en bedrijfscultuur, voorbeeldgedrag van leidinggevenden, verandermanagement in relatie tot normen en waarden, maatschappelijk verantwoord ondernemen oftewel Profit, People, Planet, topsalarissen en beroepscodes, morele dilemma.s op de werkvloer en het advies van de SER uit 2002. De inhoud van Ethiek in organisaties is sterk gerelateerd aan de generieke bachelorcompetenties.Studenten leren zich bewust te worden van en te reflecteren op hun eigen normen en waarden en die van anderen.Aan de hand van een groot aantal zeer actuele praktijkvoorbeelden, vragen en casuïstiek leren studenten hun eigen normen en waarden te verwoorden om zo tot een verantwoord moreel oordeel te komen. «
Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Er zijn nog geen recensies voor dit boek.