De top

- De top

(5)

Op 24 en 25 maart 2014 vind in Den Haag de NSS plaats. (de derde Nucliar Security Summit) Een tweejaarlijkse topconferentie met als onderwerp wereldwijde terrorismebestrijding. Naar verwachting zijn er bijna 60 wereldleiders aanwezig waaronder Obama.

Monique Koemans heeft over deze Top een super spannende thriller geschreven.

Myrthe, coördiantor van de mastersopleidingen aan de Campus Den Haag. Getrouwd en moeder van een tweeling. Myrthe/Erika/Sue is al 20 jaar geheim agent voor de Mossad, de laatste zes jaar in ruste. Haar man Robert en vriendin Laura weten niets van haar achtergrond. Myrthe wordt benaderd door haar vroegere opdrachtgever, om weer actief te worden. Maar ze heeft haar twijfels, ze weet als geen ander dat ze gevaar loopt en ze wil haar gezin daarin niet meesleuren. Maar accepteert toch de opdracht. Met de Top in aantocht wordt er het een en ander verwacht. De hele spionagewereld is alert, CIA, Mossad en KGB, ze wantrouwen elkaar, bespioneren elkaar, worden tegen elkaar uitgespeeld, alles is in de hoogste staat van paraatheid. Gemeente Den Haag, is op alles voorbereid, er komen inlichten binnen dat er een aanslag op handen is. Israël wil onrust stoken en de "Deal" saboteren rond Irans kernprogramma met Amerika. De spanningen lopen hoog op, er gebeurt heel veel. Myrthe wordt bedreigt, valse inlichtingen rond gestrooid. Myrthe, Patrick, Marc en Laura zijn de sleutelfiguren in dit boek. WIE IS WIE?????

Het boek leest als een trein, spanning goed en realistisch opgebouwd. Prettige schrijfstijl en deskundig.

De Top in Den Haag zal ik zeker met andere ogen bekijken.