Boek
De leraar centraal laat zien dat de man of vrouw voor de klas van onschatbare waarde kan zijn voor het welzijn van alle leerlingen, ondanks de protocollen, controledrang en registratiewoede vanuit de overheid.
Als we het onderwijs echt willen verbeteren, moeten we als onderwijsgevende onze invloed gebruiken. Die invloed kan groot zijn als we binnen onze invloedssfeer werken aan verbetering; provocatief en positief.
Provocatieve pedagogiek is wellicht opruiend, omdat het uitgaat van het welzijn van kinderen en de vinger legt op andere motieven om 'het onderwijs te verbeteren'. Het stelt vragen: waarom is dit goed voor leerlingen? Waarom zou het goed zijn om leerlingen ontdekkend te laten leren? En vooral: wat kun je vanuit je eigen positie doen om het tij te keren.
«Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Er zijn nog geen berichten geplaatst op het prikbord van De leraar centraal.