Boek
Concurrentieverhoudingen bepalen in belangrijke mate het gedrag van ondernemers op de markt. Dat is momenteel het geval dat was in het verleden ook het geval. Het is dus merkwaardige te noemen dat bedrijfshistorici aan dit thema in hun studies zo weinig aandacht besteedden. Volgens Fischer zijn er drie oorzaken aan te wijzen voor het nagenoeg ontbreken van het thema concurrentie in dergelijke studies een bronnenprobleem een gebrek aan economische kennis bij de bedrijfshistoricus en een probleem bij de opdrachtgever. Aan al deze problemen is iets te doen. Concurrentieverhoudingen bepalen in belangrijke mate het gedrag van ondernemers op de markt. Dat is momenteel het geval dat was in het verleden ook het geval. Het is dus merkwaardige te noemen dat bedrijfshistorici aan dit thema in hun studies zo weinig aandacht besteedden. Volgens Fischer zijn er drie oorzaken aan te wijzen voor het nagenoeg ontbreken van het thema concurrentie in dergelijke studies een bronnenprobleem een gebrek aan economische kennis bij de bedrijfshistoricus en een probleem bij de opdrachtgever. Aan al deze problemen is iets te doen. «
Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Er zijn nog geen recensies voor dit boek.