Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Beschermjassen in de praktijk Beschermjassen in de praktijk neemt je mee in de effecten van het model Beschermjassen in de praktijk. De auteurs beschrijven heel precies hoe ze het model t... »
Aandacht voor verschil op school Er rust een belangrijke en complexe taak op de schouders van professionals in het onderwijs. Een mengeling van achtergronden, culturen en religies in de klas... »
Sven tot het einde Als Sven op 16-jarige leeftijd bij Ambiq wordt geplaatst, lijkt hij een 'gewone' jeugdzorgcliënt. Hij heeft een licht verstandelijke beperking, en daarnaast... »
Beschermjassen op school * Wat heeft een leerling die 'anders' is nodig om zich veilig te voelen in de klas?<br/>* Welke rol speelt de leraar in het creëren van een aangenaam, onder... »
Als ik luister We leven in een individualistisch tijdperk waarin we sterk moeten zijn, onafhankelijk, gelukkig. De ander nodig hebben is een blijk van zwakte. De mens is ec... »
Beschermjassen Wat heeft een hulpverlener nodig om intercultureel competent te zijn?Welke invloed heeft zijn persoonlijke achtergrond op zijn omgang met en oordeel over men... »
Beschermjassen Wat heeft een hulpverlener nodig om intercultureel competent te zijn?• Welke invloed heeft zijn persoonlijke achtergrond op zijn omgang met en oordeel over... »
Beschermjassen op school -------------------------------------------------------------------------------- • Wat heeft een leerling die ‘anders’ is nodig om zich veilig te voel... »
Managen van diversiteit op de werkvloer Managen van diversiteit op de werkvloer geeft jou als professional de tools in handen om vorm te geven aan veiligheid, diversiteit en productiviteit in jouw ... »
Begeleiden van transities in teams en organisaties Reorganisaties, fusies, bezuinigingen, beleidswijzigingen, nieuwe methodieken, verhuizingen, nieuwe collega’s, nieuwe managers, nieuw bestuur… Grote en o... »