Toekomstplannen

- Toekomstplannen

(3)

Toekomstplannen Ria van der Ven-Rijken
Uitg. VCL-serie 2011 ISBN 978 90 5977 590 9

Jeroen Prinsen heeft na de dood van zijn ouders de geërfde boerderij verhuurd als zorgboerderij. Als hobby houdt hij bijen en brengt wekelijks potjes honing naar het ANWB/VVV kantoor. Daar werkt Sanne van Gemert. Ze voelen zich tot elkaar aangetrokken. Ze krijgen een relatie maar het vuur van verliefdheid ontbreekt. Hoewel Sanne hart heeft voor de zorgboerderij en de imkerij, ligt haar passie in de reiswereld. Ze droomt ervan om in het buitenland te werken. Jeroen wordt benaderd om de boerderij te verkopen. Berend Hulsebos, eigenaar van de nabij gelegen camping wil uitbreiden en meent daarvoor Jeroens land nodig te hebben. Jeroen weigert te verkopen, mede door de opdringerige en onsympathieke manier van doen door Berend. Toch wordt Jeroen aan het twijfelen gebracht omdat hem een baan aangeboden wordt op de Afrikasavanne van de dierentuin. Dat is altijd een jeugddroom van hem geweest. Maar ook wil hij met Sanne een toekomst opbouwen op de zorgboerderij.
Felice en haar zoontje Tijmen, gasten op de camping, bezoeken regelmatig de boerderij. Tijmen is er helemaal weg van en Jeroen krijgt een warm plekje in zijn hart voor de jongen.
Dan solliciteert Sanne naar een tijdelijke baan als reisleidster op Madeira. Maar kunnen Jeroen en zij een jaar zonder elkaar?

In dit boek komen heel veel personen en verhaallijnen voor, maar het is wel goed te volgen. Volgens de bibliotheek is het boek christelijk maar het enige wat daarvan is te merken dat Tijmens oma voor hem bidt, dat Jopke in de kerk trouwt en dat Jeroen voor het eten bidt.