Boek
Perspectieven van wetenschap, praktijk en beleidHoe gaat het proces van voortijdig schoolverlaten (VSV) in zijn werk? Hoe kun je dit proces effectief bijsturen om VSV te voorkomen? Hoe zet je een VSV-preventie programma op met hoge kans van slagen? En hoe past dit alles binnen het Nederlandse VSV-beleid?In dit boek wordt VSV-preventie vanuit meerdere kanten belicht: vanuit wetenschap, praktijk en beleid. Door deze drie perspectieven te inte-greren in één boek willen we kennis en handvatten bieden die bijdragen een coherente en effectieve aanpak van VSV, waarbij de jongere centraal staat.Zo kunnen professionals een eff ectieve aanpak hanteren die aansluit bij wetenschappelijke inzichten en VSV-beleid, en kunnen beleidsmakers hun beleid zo ontwerpen dat eff ectieve VSV-preventie wordt ondersteund.Dit boek is bedoeld voor iedereen die zich inzet om voortijdig schoolverla-ten te voorkomen: voor professionals die jongeren begeleiden, maar ook voor beleidsmakers.Dit is een open-access boek dat is ontstaan vanuit een onderzoeksproject, u-can-act, gesteund door het Nationaal Regieorgaan Onderwijsonderzoek en het ministerie van Onderwijs Cultuur en Wetenschap. «
Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Er zijn nog geen recensies voor dit boek.