Boek
Wat je zegt is belangrijk, maar nog belangrijker is hoe je iets zegt.Mensen in organisaties verzuchten nogal eens: Waarom praten we toch zoveel?Kunnen we daar niet eens mee stoppen en ons richten op het doen? Maar datdoen blijkt zonder goede gesprekken vaak lastiger dan we in eerste instantiewillen geloven.Overtuigen op het werk laat zien hoe je de psychologie van het overtuigen kuntgebruiken om je dagelijkse (werk)gesprekken overtuigender en effectiever tevoeren. Het helpt je om je eigen gedrag te analyseren, in kaart te brengen waarjouw voorkeuren en automatismen liggen en om te ontdekken waar de speelruimteligt om je invloed te vergroten. Daarbij vormen de drie dimensies van invloed de kern van een krachtig invloedmodel: Je moet de durf hebben om ruimte te nemen; het geduld om ruimte te geven; en het zelfvertrouwen om ruimte te delen.Dit model leert je om je eigen gedrag flexibeler en effectiever te maken, en eenstijl van overtuigen te ontwikkelen die echt bij jou past. Door de tips, experimenten en reflecties in dit boek kun je er direct zelf mee aan de slag gaan en je overtuigingskracht op het werk vergroten.Erik Boers en Nico Swaan begeleiden al decennialang lastige gesprekken inorganisaties en leiden mensen daarin op. Zij zijn verbonden aan het internationale adviseursnetwerk Learning Consortium. «
Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Er zijn nog geen verbanden gelegd.