Boek
Het boek Marktonderzoek behandelt de methodologie van onderzoek en is bedoeld voor studenten in het hoger onderwijs. Daarnaast is dit boek zeer geschikt voor marktonderzoekers en marketingverantwoordelijken in de praktijk als duidelijke leidraad bij het uitvoeren en leiden van onderzoek.
In Marktonderzoek wordt de methodologie (gegevensverzameling en .analyse) op een heldere wijze uitgelegd. In het boek wordt ook ruim aandacht besteed aan de toepassing van de technieken op specifieke marketingproblemen, zoals onderzoek bij nieuwe producten, klantensatisfactie en segmentatie. Elke techniek wordt uitgelegd aan de hand van voorbeelden uit de marketing- en marktonderzoekpraktijk.
Deze derde editie is geactualiseerd en aangevuld met nieuwe hoofdstukken over causaal onderzoek en multivariate analysemethoden.
Op de begeleidende website www.pearsoneducation.nl/depelsmacker zijn powerpointpresentaties beschikbaar. Docenten die het boek voorschrijven kunnen een docentenhandleiding aanvragen waarin extra cases, oefeningen en uitwerkingen zijn opgenomen.
Over de auteurs
Patrick De Pelsmacker is gewoon hoogleraar Marketing aan de Universiteit Antwerpen en buitengewoon hoogleraar Marketing aan de Universiteit Gent. Patrick Van Kenhove is gewoon hoogleraar Marketing en Marktonderzoek aan de Universiteit Gent. «
Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Er zijn nog geen recensies voor dit boek.