Boek
Wereldwijd worden de media steeds meer beheerst door het grote geld van commercile conglomeraten. een verbond als dat van het Amerikaanse ABCDisney draait een omzet van tientallen miljarden dollar per jaar. In hun kantoor in New York wordt dagelijks beslist over het beleid van grote en kleine tvstations over de hele wereld. Mediatycoons krijgen bovendien meer macht dan de vrij verkozen volksvertegenwoordigers. Tony Blair bijvoorbeeld liep niet alleen aan het handje van Bush maar ook aan dat van de eurosceptische Rupert Murdoch de grote baas van News Corporation eigenaar van 175 kranten en tijdschriften en verscheidene radio en tvstations in heel de wereld. Is het een goed idee om ook in het culturele domein de vrije markt onbeperkt te laten spelen of moeten we van de mediaverantwoordelijken eisen dat zij het welzijn van de gemeenschap als hun eerste zorg beschouwen? En welke rol is er in beide scenarios weggelegd voor de openbare omroep? Cas Goossens laat vooral de media over zichzelf aan het woord wat genoeg stof oplevert voor een nieuw debat over de media de vrije markt en vooral hun onderlinge band. «
Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Er zijn nog geen recensies voor dit boek.