Boek
Leerkrachten en ander onderwijspersoneel worden steeds vaker geconfronteerd met geweld door leerlingen of hun ouders. LESJE GELEERD? beschrijft de nasleep van dergelijke agressieincidenten. Het begint met zes ervaringsverhalen van leerkrachten die het slachtoffer werden van agressie. Het lezen van deze praktijkverhalen kan voor degenen die iets dergelijks overkomt een vorm van zelfhulp zijn behalve herkenning kan men er hoop aan ontlenen en er eerder gemaakte fouten door vermijden. In het theoretische deel worden de themas agressie psychotrauma en opvang beschreven. Naast mogelijkheden en tips voor zelfhulp en collegiale opvang wordt beschreven wat de schoolleiding kan doen om de nare gevolgen van agressieincidenten zoveel mogelijk te beperken. Leerkrachten en ander onderwijspersoneel worden steeds vaker geconfronteerd met geweld door leerlingen of hun ouders. LESJE GELEERD? beschrijft de nasleep van dergelijke agressieincidenten. Het begint met zes ervaringsverhalen van leerkrachten die het slachtoffer werden van agressie. Het lezen van deze praktijkverhalen kan voor degenen die iets dergelijks overkomt een vorm van zelfhulp zijn behalve herkenning kan men er hoop aan ontlenen en er eerder gemaakte fouten door vermijden. In het theoretische deel worden de themas agressie psychotrauma en opvang beschreven. Naast mogelijkheden en tips voor zelfhulp en collegiale opvang wordt beschreven wat de schoolleiding kan doen om de nare gevolgen van agressieincidenten zoveel mogelijk te beperken. «
Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Er zijn nog geen recensies voor dit boek.