Boek
De omgeving van not-for-profitorganisaties is de afgelopen jaren in rap tempo
veranderd. Onder invloed van privatisering, deregulering en veranderende
wet- en regelgeving zien organisaties die zonder winstoogmerk ondernemen
zich in toenemende mate genoodzaakt nieuwe geldbronnen te vinden en
klantgerichter te werk gaan. Steeds vaker is er sprake van onderlinge
concurrentie.
Om succesvol te zijn, is het tegenwoordig cruciaal om klanten en markten te kennen. Het zorgvuldig plannen, meten en bijsturen van het marketingproces
is daarom belangrijker dan ooit. Maar hoe hou je grip op de zaak in een wereld die snel verandert en waar niet alleen klanten maar ook stakeholders steeds kritischer worden?
Klant in zicht is een duidelijke en handzame leidraad voor managers in
organisaties zonder winstoogmerk en helpt hen stapsgewijs invulling te geven aan de marketingstrategie en het marketingbeleid. De volgende thema's komen daarbij aan bod:
* Visie en missie
* Strategische marketingplanning
* Marketinganalyses
* Positionering
* Merken bouwen
De auteurs bieden handvatten om de marketingactiviteiten aan te sturen en de effectiviteit ervan te meten en verbeteren. Praktische inzichten en modellen
worden rijk geïllustreerd met voorbeelden uit de non-profit- en not-forprofitsector.
Marleen Bekkers, Rob Beltman en Kris Brees zijn partners bij ICSB Marketing
en Strategie, een Rotterdams adviesbureau voor marketing- en strategievraagstukken.
De auteurs hebben jarenlange ervaring met het begeleiden en ondersteunen van de strategievorming voor organisaties in uiteenlopende sectoren. Voor meer informatie over de auteurs en ICSB Marketing en Strategie kijkt u op www.icsb.nl. «
Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Er zijn nog geen verbanden gelegd.