Boek
In Nederland maar ook daar buiten ontstaat op veel plaatsen en in een hoog tempo een nieuwe onderwijspraktijk. Deze ontwikkeling komt van onderop en krijgt zowel steun als kritiek. Scholen worden meer en meer uitgedaagd om te laten zien waar zij voor staan en welke opbrengsten zij realiseren. Dat geldt zeker als zij zeggen een andere praktijk na te streven. Voor een duurzame ontwikkeling van de beoogde praktijk en het verantwoorden ervan hebben scholen inzicht in zichzelf hun drijfveren en hun praktijk nodig. Dergelijke kennis is niet zomaar beschikbaar. Scholen dienen die zelf te procederen. In dit boek maken we kennis in de dubbele betekenis van het woord met enkele basisscholen en scholen voor voortgezet onderwijs die een nieuwe onderwijspraktijk ontwikkelen en zich daarvoor verantwoorden. Zij maken ondersteund door onderzoekers van het NIVOZ zelf de benodigde kennis. Kennis maken met scholen bevat een verslag van hun ervaringen. «
Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Er zijn nog geen recensies voor dit boek.