Boek
Dit werk vormt de neerslag van een door de Vlaamse gemeenschap gesubsidieerd netoverschrijdend onderzoek bij 475 scholieren uit het laatste jaar secundair onderwijs zowel ASO als TSOrichtingen en gespreid over een dertigtal klasgroepen. Dit onderzoek werd uitgevoerd op het einde van het schooljaar 1996 door een interuniversitaire onderzoeksploeg o.l.v. de drie titularissen vakdidactiek geschiedenis in Vlaanderen. Het onderzoek had als voornaamste aandachtspunt de relatie tussen de verwerving van historisch besef en waardeonderwijs. Op basis van buitenlands voornamelijk Duits onderzoek werd de relevantie bestudeerd van een analyseinstrument voor de verwerving van historisch besef en zijn relatie tot een aantal politieke waardedomeinen zoals democratische opvattingen politieke participatiebereidheid en sociocultureel pluralisme. Het onderzoek biedt een stand van zaken van de huidige geschiedenisdidactiek en van de manier waarop historisch besef en actuele waardeorintaties bij zeventien en achttienjarigen zich tot elkaar verhouden. «
Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Er zijn nog geen recensies voor dit boek.