Gedachtenkracht

- Gedachtenkracht

(3)

Voordat ik dit boek ging lezen was ik er een beetje sceptisch over. Normaal gesproken ben ik totaal niet van dit soort boeken en vind ik ze vaak te zweverig. Toch begon ik voel goede moed aan dit boek en hoopte dat het me zou verrassen. Dat heeft het zeker gedaan. Ik was bang dat ik een boek zou aantreffen vol psychologisch gezever en onrealistische hoofdstukken. Dit was bij 'gedachtenkracht' totaal niet het geval. Het zijn makkelijk weg te lezen hoofdstukken met goede voorbeelden. Hierdoor wordt het lekker visueel. Ook staan er praktische tips in die je gewoon in je dagelijkse leven kunt toepassen. Erg handig dus!

Echter, toen ik verder in het boek kwam kreeg ik het idee dat het steeds op elkaar begon te lijken. Ik vond dat er flink wat overlap in bepaalde hoofdstukken zat. Ook kreeg ik het idee dat bepaalde voorbeelden en stiuaties meerdere keren in verschillende hoofdstukken terugkwamen. Hierdoor werd het voor mij wat saaier en langdradiger. Er kwamen ook veel tips in verschillende hoofdstukken terug. Hierbij had ik echt zoiets van 'dat weet ik nu onderhand wel'.

Dat vond ik jammer aan het boek. Ik vond het een leuk en leerzaam boek, met praktische tips die ik in mijn latere vakgebied ook kan gebruiken. Als er wat meer variatie in de hoofdstukken, voorbeelden en tips had gezeten dan had ik het boek een stuk interessanter gevonden.