18:38

- 18:38

(5)

Dat dingen soms raar kunnen lopen, dat wisten we al.

Uitgeverij Van Stockum sinds 1833.

‘Met boekhandel Van Stockum’. ‘U spreekt met Nijgh & van Ditmar in Amsterdam, hebt u een paar minuten? Wij zijn het één en ander aan het opruimen in onze archieven en zijn daarbij gestuit op enkele tientallen dozen die vol zitten met honderden boeken uitgegeven door Uitgeverij Van Stockum en we weten eigenlijk niet goed wat we daarmee moeten. Hebt u daar belangstelling voor, gezien de naamsovereenkomst?’ Door dit telefoongesprek in 1992 werd de toenmalige directie van Boekhandel Van Stockum geconfronteerd met een aspect van een bedrijfsverleden dat niet zo bekend was. Alle dozen werden opgehaald in ruil voor een aantal Bosche Bollen.

Ik ben veroordeeld door de Rechtbank Den Haag voor een daadwerkelijke straf van 30 maanden. Als ik deze gebeurtenissen naast elkaar leg, zijn het voor mij twee bijzondere verhalen. Dat is dan ook de reden dat ik gekozen heb voor deze fantastische boekhandel in Den Haag, om aldaar het eerste gesigneerde exemplaar van mijn boek "18:38" juist daar uit te reiken aan Ard van der Steur, een tweede kamerlid met passie en doorzettingsvermogen in zijn werk. Meerdere malen heb ik met hem gesproken inmiddels, en als iemand het verdient om het eerste exemplaar in ontvangst te nemen, dan is hij dat wel. Tijdens mijn detentie heb ik mogen spreken met hem over het Masterplan 2013-2108 van staatssecretaris Teeven. Mede door zijn inzet zijn deze plannen aangepast in juni van het vorig jaar. En als ik iets terug kan doen in een boekhandel in een stad die tussen de Rechtbank en het Binnenhof in zit, een boekhandel die in haar vakgebied al ruim 180 jaar volhardt door zo'n zelfde passie, dan zit ik op de juiste plek om een boek te publiceren.

Een weloverwogen keuze, met dank aan onder meer Ellen Nieuwenkamp van van Stockum, die mij heeft uitgenodigd om deze bijzondere boekpresentatie daar te mogen houden. Op 14 april 2014 zal ik om 15:15 uur mijn eerste gesigneerde exemplaar dan ook overhandigen aan Ard van der Steur.

De presentatie vindt plaats bij:

Boekhandel "van Stockum"

Herengracht 60

2511EJ Den Haag

Het programma is als volgt samengesteld:

14:30 Te woord staan pers.
14:45 Inloop genodigden.
15:00 Opening presentatie met een persoonlijk woord van de heer Halsema.
15:15 Overhandiging van het 1e gesigneerde exemplaar aan 2e Kamerlid Ard van der Steur. Aansluitend zal hij zijn boek signeren, en is er ruimte voor een hapje en een drankje.
16:30 Einde presentatie.

Om een overzicht te krijgen van de genodigden en aanwezige pers, verzoek ik u vriendelijk uw naam en email adres hier in te vullen. U krijgt dan per ommegaande een uitnodiging in uw email met alle relevante data.

Voor pers

Voor bezoekers

Tot de 14e april!