Boek
Accountmanager Alex werkt bij reclamebureau VOGH/JJGP en dartelt vrolijk rond in het circuit van borrels, de bars en celebs. Haar klant, de BPW Bank, kiest een wel heel aantrekkelijk gezicht voor haar nieuwe campagne: Dylan Winter, Nederlands heetste rockster. 15 minuten is een vlot geschreven verhaal over de wereld van roem en geld en tegelijkertijd een liefdesverhaal met even herkenbare als absurde personages. Zo is er de ambitieuze filmregisseur Yljaaa, die worstelt met de grens tussen high en low culture; moeder Patries, die nog steeds niet uitgepraat is over haar affaire met Rob de Nijs in de jaren '60; en Rodzjer, Creatief Directeur van VOGH/JJGP, die wroeging krijgt over zijn hedonistische levensstijl en het opneemt voor de Galapagos-schildpad.Maaike Schutten (1976) is trendexpert: ze observeert mensen, modes en sociale mores. Na haar studie bedrijfscommunicatie is ze aan de slag gegaan als conceptontwikkelaar en copywriter voor verschillende reclamebureaus. 15 minuten is haar debuutroman.'Een satirische schop tegen de celebcultuur [...] dat je vanaf de eerste letter met een glimlach op je gezicht leest.' ELLE «
Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Wat een leuk, lekker, makkelijk en luchtig boek om te lezen. Je vliegt er in sneltreintempo doorheen, leest echt super weg! Ik heb me slap gelachen om de hoofdpersoon. Ik lees veel in bed en meestal slaapt mijn man dan alwel, dus hardop lachen ging dan niet, maar af en toe lag ik echt te schudden van het lachen! Als ze echt zou bestaan, zou ze me mij een leuke vriendin lijken. Ik meen dat ze inmiddels nog een boek geschreven heeft, (dit is haar debuutboek) die wil ik ook gaan lezen.
Maar dit boek vind ik super lekker als "tussendoortje", of voor op vakantie. Daar is dit boek heel erg voor geschikt trouwens vind ik persoonlijk. Niet te zwaar, gewoon leuk. Ik vind het wel een aanrader dus!