Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Leren in 5 dimensies door Robert J. Marzano & Wietske Miedema Onze kennis van leerprocessen is de laatste decennia enorm toegenomen. De Amerikaanse onderzoeker Robert Marzano speelde daar een belangrijke rol in en ontwierp... »
Grammaire de base door Leen Van Craesbeek Grammaire de base is een naslagwerk dat de basisgram- matica Frans van de lagere school samenvat.Per onderwerp wordt telkens een context voorzien waarin het pro... »
Hoe bedenk je het?! door Jenny de Bode & Lia Nijman Leerkrachten in het basisonderwijs moeten continu prikkelen, stimuleren, motiveren en nieuwe invalshoeken bedenken. Zo bevorderen zij een onderzoekende en nieuw... »
Goochelen met informatievaardigheden door Peter den Hollander In onze kennisintensieve samenleving neemt het aanbod van informatie voortdurend toe. Het is essentieel dat leerlingen de vaardigheden leren om die veelheid aan... »
Praktische didactiek voor natuuronderwijs door Els de Vaan & Jos Marell We zien graag dat kinderen bij natuuronderwijs op de basisschool natuur, milieu en techniek uit hun eigen leefwereld op een actieve manier leren ontdekken en he... »
Natuuronderwijs inzichtelijk door Amito Haarhuis & Carla Kersbergen Wat heeft een plant nodig om te groeien? Waarom hebben wij twee ogen? Blijft aluminiumfolie hangen aan een magneet? Hoe komt het dat de aarde opwarmt? Natuurond... »
Geloof je het zelf?! door Bas van den Berg, Ina ter Avest & Tamar Kopmels Met 'Geloof je het zelf?!' presenteren de auteurs het vak Levensbeschouwing vanuit een nieuwe visie. Zij gaan ervan uit dat levenbeschouwelijke vorming ontstaat... »
Actief met taal door Anja Valk & Dieuwke de Coole Taalmethodes bieden vaak kant-en-klare lessen waarmee docenten efficiënt en verantwoord aan de leerdoelen kunnen werken. Maar daarnaast blijven docenten behoeft... »
Wiskundig probleemoplossend denken voor het beroepsonderwijs door Machteld Pensaert & Ruth Wouters Binnen School of Education deden lerarenopleiders van KHLeuven, KHLim, Thomas More-Mechelen en CVO-Limlo onderzoek naar het bijbrengen van wiskundige geletterdh... »