Welkom op Boeklezers.nl

Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »

Meedoen

Populaire boeken

 
» » »
 



Pedagogische adviezen voor speciale kinderen
Pedagogische adviezen voor speciale kinderen door Ron van Deth & Trix van Lieshout
<p>Dit boek is ontstaan vanuit vragen uit het werkveld om concrete, praktische adviezen voor de begeleiding van kinderen en jongeren met extra ondersteuningsbeh... »
 
 
 
 
 

Ik ga differentiëren
Ik ga differentiëren door Frank Gaarthuis, Michelle Geisink & Wies Admiraal
Differentiëren! Een containerbegrip dat nog wel eens verward wordt met 'gepersonaliseerd leren' of 'geïndividualiseerd onderwijs'. Een term die doorgaans weerst... »
 
 
 
 
 

Vakdidactiek voor leraren economie
Vakdidactiek voor leraren economie door K. Vlayen, L. Falstré & V. Tulleneers
?Om kwaliteitsvol onderwijs te realiseren heeft elke leraar, naast een algemeen didactische en pedagogische vorming, nood aan een specifieke vakdidactiek. Dit h... »
 
 
 
 
 

Frans vakdidactiek 2
Frans vakdidactiek 2 door Ingrid Strubbe
 »
 
 
 
 
 

De studiereisgids
De studiereisgids door Nicolette van Keulen
 »
 
 
 
 
 

De klas van (n)u
De klas van (n)u door Els Smekens
De kinderen in onze klassen zijn even divers als bonte bloemen: ieder kind groeit en bloeit op zijn eigen manier. Kinderen met verschillende talenten én uitdagi... »
 
 
 
 
 

Aanvankelijk en technisch lezen
Aanvankelijk en technisch lezen door Henk Huizenga
..... »
 
 
 
 
 

Actief met taalvaardigheid
Actief met taalvaardigheid door Francoise Lucas
Literatuur is een onuitputtelijke bron voor gevarieerde taallessen. Veel docenten gebruiken literatuur voornamelijk om leesvaardigheid te trainen. Ook voor het ... »
 
 
 
 
 

Differentiëren in het talenonderwijs
Differentiëren in het talenonderwijs door Det van Gils, Johan Keijzer & Karen Verheggen
Hoe zorg je dat een groep leerlingen of cursisten, die in vele opzichten van elkaar verschillen, gemotiveerd met de doeltaal aan de slag gaan? Taalleerders kunn... »