Boek
Ook in dit tweede inleidende deel is het aantal vragen en opdrachten groot. De docent(e) heeft daardoor extra vrijheid om een selectie te maken. De verschillende vaardigheden zijn te onderscheiden in: basis- of instrumentele vaardigheden (leesvaardigheid, spreekvaardigheid), strategische vaardigheden (probleemoplosvaardigheden, informatievaardigheden en onderzoeksvaardigheden) en studievaardigheden (oriƫnteren, plannen, evalueren, proces bewaken). Deze vaardigheden komen aan bod in dit tweede inleidende deel.
Inhoud
1: inleiding, mensbeeld en zelfbeeld, mens en metafoor, drie niveaus van mensbeelden, wetenschap en mensbeeld, geschiedenis, wij en de anderen, Plato en de ziel, de ontwikkeling in fasen, Bijbel en mensbeeld.
2: mensbeelden in de filosofie, het mensbeeld van Plato, het cartesiaanse mensbeeld, mens en machine, het existentialistische mensbeeld, het structuralistische mensbeeld, het dialectische mensbeeld, het psychoanalytische mensbeeld, het behaviouristische mensbeeld, het nomadische mensbeeld.
3: zijn wij dieren?
Bijlage: Socratisch gesprek «
Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Er zijn nog geen recensies voor dit boek.