Boek
De huidige opmars van informatie- en communicatietechnologie heeft even ingrijpende gevolgen als de uitvinding van de stoommachine en van de elektriciteit. Uitgangspunt van de auteur is dat het werk dat mensen doen niet alleen verandert als gevolg van de diffusie van nieuwe technologie, maar ook door de gelijktijdige verspreiding van idee n over nieuwe productieconcepten en nieuwe vormen van personeelsmanagement.
In het boek worden recente inzichten behandeld over de inrichting van de arbeidsorganisatie en de vormgeving van de arbeidsrelatie. Anders dan sommige managementgoeroes doen geloven stelt de auteur dat de diffusie van deze inzichten slechts geleidelijk gaat. Dat neemt echter niet weg dat steeds meer werknemers ermee te maken krijgen. Vandaar dat uitgebreid wordt ingegaan op de gevolgen van de verspreiding van ICT en deze nieuwe inzichten voor de kwaliteit van de arbeid, werkdruk en werkstress, en commitment en arbeidssatisfactie.
Steeds wordt de kern van relevante theorie n en recent onderzoek uiteengezet. Dit wordt aangevuld met nieuw empirisch materiaal. Het boek beoogt daarmee niet alleen ge nteresseerden op het gebied van technologie, arbeid en organisatie aan te spreken, maar is uitdrukkelijk ook bedoeld voor relevante cursussen aan hbo- en universitaire instellingen.
2e druk «
Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Er zijn nog geen recensies voor dit boek.