Boek
Veel leerlingen kampen met rekenproblemen. Daarbijspelen zowel kindkenmerken als onderwijsfactoren eenrol. Hoe minder aanleg voor rekenen je hebt, hoe harderje het onderwijs nodig hebt. Met goed rekenonderwijs zijnveel rekenproblemen binnen de perken te houden. Kleineproblemen worden dan niet groter en lopen niet uit de hand.In deze TIBtool ontdek je hoe je dit voor elkaar kunt krijgen.Expert Ceciel Borghouts geeft concrete tips hoe deleerkracht nauwkeurig kan observeren. In vaak herkenbarepraktijkvoorbeelden wordt ze samen met de IB’er uitgedaagdom anders te signaleren. Niet meer leunen op resultatenvan methodetoetsen, maar meer op eigen observaties.Zelf blokdoelen gaan beoordelen met het drieslagmodel.Groepsoverzichten gaan er heel anders uitzien dan naafname van de methodetoetsen! Dat zal leiden tot vroegeren specifieker ingrijpen. Het doel is preventie, oftewel:voorkomen dat kleine problemen groter worden.De leerkracht wordt met deze manier van werken meerbepalend. Het is niet nodig en zelfs onwenselijk demethode strak te volgen. Dat vraagt wel de nodige kennis.Elke Aanrader bevat tips en tools die de IB’er en leerkrachtdaarbij ondersteunen. «
Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Er zijn nog geen recensies voor dit boek.