Boek
Zijn ouders door de natuurlijke band die ze hebben de beste opvoeders voor hun kind of zijn ze dat juist niet omdat ze het vreemde in hun kind niet willen erkennen? Op welke wijze is de pedagogiek omgesprongen met enerzijds de verwantschapsband ervaren en verwoord? En hoe heeft ze die spanning betrokken op de opvoedingsproblematiek? In dit boek wordt ingegaan op deze vragen. De leidende gedachte door de verschillende hoofdstukken is dat de werking van het gezin als opvoedingsmilieu gebonden is aan ene bepaalde gezinsnorm het burgerlijk gezinsideaal. Diverse theorien en denkers uit tweehonderd jaar modern denken over opvoeding en gezin passeren de revue. Achtereenvolgens wordt de pedagogiek van Rousseau Pestalozzi Frbel en Schleiermacher besproken. Zijn ouders door de natuurlijke band die ze hebben de beste opvoeders voor hun kind of zijn ze dat juist niet omdat ze het vreemde in hun kind niet willen erkennen? Op welke wijze is de pedagogiek omgesprongen met enerzijds de verwantschapsband ervaren en verwoord? En hoe heeft ze die spanning betrokken op de opvoedingsproblematiek? In dit boek wordt ingegaan op deze vragen. De leidende gedachte door de verschillende hoofdstukken is dat de werking van het gezin als opvoedingsmilieu gebonden is aan ene bepaalde gezinsnorm het burgerlijk gezinsideaal. Diverse theorien en denkers uit tweehonderd jaar modern denken over opvoeding en gezin passeren de revue. Achtereenvolgens wordt de pedagogiek van Rousseau Pestalozzi Frbel en Schleiermacher besproken. «
Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Er zijn nog geen recensies voor dit boek.