Boek
De auteur buigt zich over de vraag hoe het komt dat de rijksoverheid moeite heeft om op onderwijsterrein een rationele consistente beleidskoers te varen. Hij wijst dan op de spanningsverhouding tussen politieke en wetenschappelijke rationaliteit en op het uiterst complexe karakter van het onderwijsbestel als object van besturing. Tot besluit worden enkele suggesties gedaan om het rationaliteitsgehalte van het beleid te verbeteren. De auteur buigt zich over de vraag hoe het komt dat de rijksoverheid moeite heeft om op onderwijsterrein een rationele consistente beleidskoers te varen. Hij wijst dan op de spanningsverhouding tussen politieke en wetenschappelijke rationaliteit en op het uiterst complexe karakter van het onderwijsbestel als object van besturing. Tot besluit worden enkele suggesties gedaan om het rationaliteitsgehalte van het beleid te verbeteren. «
Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Er zijn nog geen recensies voor dit boek.