Boek
Traditionele intelligentie iets zegt over hoe slim u omgaat met feiten en informatie. Toch is slim zijn niet de belangrijkste voorwaarde voor succes en plezier in uw werk. Of u nu manager, verkoper of secretaresse bent, uw succes wordt maar voor een klein deel bepaald door uw intelligentie. Uw collega-verkoper of collega-secretaresse zal immers niet zo veel van u verschillen in traditionele intelligentie. U beschikt min of meer over dezelfde kennis en dezelfde vaardigheden. Intelligentie is slechts een basisvoorwaarde om dat werk te kunnen doen. Maar wat doet u als u een keer heel kwaad wordt op een collega? Kunt u uzelf motiveren om constant te presteren? Hoe gaat u om met tegenslag? Kunt u de emoties van anderen goed inschatten? En hoe gaat u om met frustratie of boosheid van anderen? Een emotioneel intelligent persoon kan goed omgaan met zijn eigen emoties en die van anderen. Emotionele intelligentie is dus zowel een persoonlijke als een sociale vaardigheid. In Vergroot uw emotionele intelligentie leert u uw eigen emoties beter begrijpen en emotionele uitbarstingen in goede banen leiden. Ook gaat het uitgebreid in op emoties in relaties met anderen. Hoe kunt u eigen emoties met anderen delen, zonder hen af te schrikken? Wat voelen anderen? Hoe kunt u reageren als anderen kwaad zijn? Emotionele intelligentie is de basis voor succes in uw carrière en persoonlijke leven. Dit boek hoopt daar een bijdrage aan te leveren. «
Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Er zijn nog geen recensies voor dit boek.