Boek
Als trainer of coach wilt u meer dan alleen een training geven. U wilt de klant werkelijk helpen en u gaat uit van de belangen van de deelnemers. Als u met passie wilt trainen, is dit boek het perfecte instrument om dat te bereiken. In Trainen met resultaat worden u op praktische wijze handvatten aangereikt om van klantvraag tot training te komen.
Wat wil de klant precies? Hoe is de situatie ontstaan? Welke mogelijkheden zijn er om het aan te pakken? Om welke competenties gaat het en welk resultaat heeft de klant voor ogen? Allemaal vragen waar u als trainer mee te maken krijgt. In dit boek staan tips, checklisten, modellen en werkvormen waarmee u direct aan de slag kunt om deze vragen te beantwoorden.
De kern van het boek wordt gevormd door tien thema's uit de praktijk:
besluitvorming
conflicthantering
integriteit
klantgerichtheid
motivatie
onderhandelen
probleem oplossen
samenwerken
weerstand
zelfkennis
Elk thema is onderbouwd met theorieën en werkvormen. In de hoofdstukken over intake en evaluatie, transfer en resultaat staan tips, werkvormen, checklisten en strategieën die u kunt inzetten om van klantvraag tot resultaat te komen.
Bent u trainer? Dan is dit boek onmisbaar voor u. Maar het is ook een prima hulpmiddel als u zich bezighoudt met leren als bijvoorbeeld docent, opleidingsfunctionaris, P&O'er, manager of therapeut.
Aanvullende informatie
Over de auteur
Aafke de Vor is zelfstandig trainer, supervisor en ontwikkelaar. Ze maakt gebruik van theorieën en modellen om de situatie vanuit de positie van de deelnemer en de klant te verbeteren.
«
Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Er zijn nog geen recensies voor dit boek.