Boek
Wat doe ik als mensen meaanspreken tijdens het schilderen?Hoe blijft mijn schildersezel staan inharde wind?"Deze vragen dreven plein airschilder Titus Meeuws aanvankelijkvaak terug het atelier in. Daar konhij ongestoord schilderen wat hijbuiten gezien had. Maar ongestoordschilderen blijkt op den duur tecomfortabel. Van tijdsdruk is geensprake meer. De zon loopt immersnooit weg van een schets of eenfoto. 'Als de middelen en de situatiete makkelijk naar eigen hand zijnte zetten dan wordt mijn schilderijmeestal saai. Het motief moetbewegen, licht reflecteren.Ik moet dus naar buiten. Daar wordik keer op keer verrast door nieuweonderwerpen.Door de veranderingen van dejaargetijden kan ik talloze malenterugkeren naar dezelfde plek.''What do I take, what can I leave athome?' What to do when peoplestart talking to me while I'mpainting? How do I fix my easel instrong wind?'These questions initially drove pleinair painter Titus Meeuws back intohis studio. There he could paintin peace and quiet what he hadobserved outside. However, in theend painting without disturbancesproves to be too comfortable: thereis no longer the pressure of time andthe sun after all never disappearsfrom a sketch or photograph. 'If the means and the situationbecome too easily manipulated mypainting eventually turns out to bequite boring. The motive must move,reflect light making it necessary forme to go out. There in the open I amconstantly surprised by new subjectstime after time. The change ofseasons makes it possible to returnto the same spot countless times «
Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Er zijn nog geen recensies voor dit boek.