Boek
Terug aan de top gaat over een fenomeen waar vele organisaties mee te maken krijgen: een crisis van binnenuit, die langzaam het functioneren verslechtert en uiteindelijkde continuïteit bedreigt. Aan de hand van analyses van organisatiesals Nissan, het New York Police Department en Philips brengtdit boek in kaart hoe de weg naar de top weer in te slaan. Dit gebeurt hand in hand met een systeem-psychodynamische benadering van organisaties, waarin niet structurenen systemen centraal staan, maar menselijke emoties en onbewusteprocessen. Zowel uit de praktijk als uit de theorie blijkt dat het niet genoegis om de bedrijfsprocessen te repareren bij organisaties in problemen,maar juist ook de emotionele schade die is opgelopen te benoemenen aan te pakken. Holistisch leiderschap zorgt voor de juiste mix van doelgerichtheid en empathie die hiervoor nodig is. Op basis van nieuwe studies naar het herstel van ABN AMRO onder Gerrit Zalm en van het ministerie van Veiligheid en Justitie wordt in kaart gebracht wat de valkuilen zijn en hoe succes geboekt kan worden met deze nieuwe benadering van organisaties in problemen. «
Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Niemand