Boek
Kleuren, vormen en symbolen zijn de drie meest belangrijke elementen van beeldende communicatie. In reclame, in de huisstijl van een bedrijf of een merk of in de beeldende kunst is de keuze van de juiste kleur, vorm en symboliek van groot, soms essentieel belang. Toch kunnen de meeste vormgevers niet meteen aangeven waarom ze bepaalde kleuren, vormen en symbolen kiezen. Vaak gaan zij op het gevoel af. Om de beeldende communicatie en haar invloeden te begrijpen moet men zich bewust zijn van het bestaan van een universele beeldtaal.Symbolen Constructies legt betekenisverbanden tussen beeld en kleur die universeel blijken te zijn. Het is een semantisch klassement van 596 internationale religieuze, mythologische, sociologische, politieke en andere symbolen geselecteerd uit traditionele en hedendaagse beeldproducties zals reclame, verpakking, logo, illustraties, propaganda en kunst. De methoden gebruikt bij het samenstellen van dit boek berusten op een ruim opgezet onderzoek en op correlatietests die elke toepassing toetsen aan de feiten. Dit boek is dan ook het resultaat van tientallen jaren studie en wetenschappelijk onderzoek, gesteund op ervaring van deskundigen uit verschillende vakgebieden van de taal- en menswetenschappen.Symbolen Constructies biedt een wetenschappelijk gefundeerde reeks van universele symbolen in universele kleuren en vormen die niet alleen voor taal- en menswetenschappers, maar zeker ook voor grafici een onmisbaar instrument zijn bij het communiceren met beelden. «
Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Er zijn nog geen recensies voor dit boek.