Boek
Techniek en management zijn twee verschillende werelden. Topmanagersdenken vooral in termen als kosten en baten, toegevoegde waarde, nieuwemarkten, veiligheid, imago(schade), kansen en risico’s. Onderhoud lijkt geenbelangrijk punt te zijn op hun agenda. Onderhoudsmanagers denken in termenvan techniek, storingen, technische problemen, onderhoudsplanningen en nietzozeer in kosten en baten. Door dit verschil in denken ontgaat het de meestendat de onderhoudsfunctie veel toegevoegde waarde en kansen kan creërenvoor de organisatie.Profijtgedreven Onderhoud brengt beide werelden samen. Het boek beschouwtonderhoud als een `technomische’ (technisch-economisch) activiteit.Het beschrijft een bewezen aanpak waarmee Onderhoud zo is te organiserendat ze aantoonbaar bijdraagt aan de winst van de organisatie, en ook aan depotentiële mogelijkheden tot product- en procesverbetering.In deze derde herziene druk is ook aandacht voor ontwikkelingen als AssetPerformance Management en Maintenance 4.0.Profijtgedreven Onderhoud is bedoeld voor topmanagers, financieel managersen onderhoudsmanagers. Het biedt hen de informatie om het onderhoud aande productie-installaties profijtgericht in te richten. Onderhoudsmanagers lerenook het financieel-economisch belang van assets kennen. Dit boek draagt bijaan hun ontwikkeling tot ‘technoom’. Als technoom is de onderhoudsmanagereen gelijkwaardige gesprekspartner voor het topmanagement, ofwel`boardroom-fähig’.Deze Management Guide is ook interessant voor de andere stafleden vande onderhoudsorganisatie, zoals de Maintenance Engineers en ReliabilityEngineers, alsmede voor Operations Managers. «
Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Er zijn nog geen recensies voor dit boek.