Boek
Plezier in het werk leidt tot betere bedrijfsresultaten. Dat laten meerdere succesvolle bedrijven zien. Gebrek aan plezier in het werk leidt tot verwaarloosde organisaties met slechte - of opgepoetste - resultaten. Hoog tijd dus voor een aanpak die plezier en prestatie structureel met elkaar verbindt.
Dit boek laat zien hoe plezier in het werk én het behalen van resultaten elkaar kunnen versterken, in goede en in slechte tijden. Centraal staat het concept dat de auteurs 'pleziermanagement' noemen: het managen van werkplezier met het oog op tevreden klanten en betere bedrijfsresultaten.
Dit boek wil managers overtuigen, inzicht geven en inspireren om handen en voeten te geven aan succesvolle en mensgerichte organisaties. Daarbij wordt het gat tussen potentie en performance gedicht. Plezier & Prestatie is daarmee een absolute must voor managers bij dienstverlenende organisaties, maar eigenlijk voor alle managers.
Sinds de eerste druk in 2003 van Plezier & Prestatie is het boek ook in Duitsland en Spanje verschenen.Deze herziene uitgave bevat: nieuwe en aangevulde cases. nieuwe instrumenten zoals de 'Plezier & Prestatie-praatposter'. de meest recente cijfers over plezier in het werk in Nederland. nieuw onderzoek naar het gedrag van managers die met hun afdelingen zowel op plezier als op prestatie hoog scoren.
Jeroen Geelhoed is werkzaam als adviseur en onderzoeker bij &Samhoud. Hij is gespecialiseerd in plezier in het werk en in organisatievisies. Hans van der Loo is als zelfstandig adviseur en publicist gespecialiseerd in visieontwikkeling, organisatieverandering en strategische marketing.Salem Samhoud is oprichter van &Samhoud. Hij begeleidt organisaties in het realiseren van doorbraken en veranderingsprocessen door mensen te inspireren en te verbinden. «
Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Er zijn nog geen recensies voor dit boek.