Boek
Onze maatschappij bevindt zich in een overgangsfase. Bulkproductie gaat naar lagelonenlanden en Nederland wordt een economie waarin zowel de zakelijke als de publieke dienstverlening een hoofdrol spelen. Om deze klantgerichte cultuur te kunnen waarborgen, moeten dienstverlenende organisaties steeds meer met elkaar samenwerken. Dat stelt bijzondere eisen aan zowel het management als aan de uitvoerders, want genoeg interne en externe obstakels kunnen een soepele ketenintegratie tegenhouden. Dit boek verdiept zich in de aard van deze belemmeringen. Behalve een overzicht van de ketens waarin de dienstverlening gevangen zit, biedt het aanknopingspunten voor de aanpak van een geslaagde ontketening. Het verheldert veelgebruikte begrippen en geeft concrete wegen aan naar verandering, met als doel een hiĆ«rarchie die dienstbaar is aan de operationele medewerkers.Ontketende dienstverlening is praktisch en toekomstgericht. Het is bestemd voor bestuurders en managers van dienstverlenende organisaties. De auteur is medeoprichter van het organisatieadviesbureau Hasper en Van der Torn bv. Hij heeft langdurige ervaring met het begeleiden van organisaties en is gespecialiseerd in het adviseren van de dienstverlenende sector. «
Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Er zijn nog geen recensies voor dit boek.