Boek
Dit boek gaat na hoe reclame alle niveaus van de boodschap gebruikt om de consument tot kopen aan te zetten. Eerst legt de auteur de verschillende onderdelen van de reclameboodschap van de kopregel tot de slogan op de analysetafel en hij gaat in op hun functie in het persuasieproces. Dan legt hij de reclametaal op zich onder de loep over welke procds beschikt de copywriter om de lezer te overtuigen? Daarna tekent hij de diverse argumentatiestrategien uit waarvan reclame zich bedient. Omdat deze strategien een evolutie hebben doorgemaakt gebeurt dit in een historisch perspectief. Meteen werpt dit een licht op de rol van reclame bij het ontstaan en de ontwikkeling van de postmoderne consumentencultuur. Het boek is bedoeld voor beide kanten van de reclamelijn enerzijds degene die de reclame leest en anderzijds degene die de reclame schrijft. Maar ook voor wie bezig is met de lijn zelf.Dit boek gaat na hoe reclame alle niveaus van de boodschap gebruikt om de consument tot kopen aan te zetten. Eerste legt de auteur de verschillende onderdelen van de reclameboodschap van de kopregel tot de slogan op de analysetafel en gaat hij in op hun functie in het persuasieproces. Dan legt hij de reclametaal op zich onder de loep over welke procds beschikt de copywriter om de lezer te overtuigen. Dit boek gaat na hoe reclame alle niveaus van de boodschap gebruikt om de consument tot kopen aan te zetten. Eerste legt de auteur de verschillende onderdelen van de reclameboodschap van de kopregel tot de slogan op de analysetafel en gaat hij in op hun functie in het persuasieproces. Dan legt hij de reclametaal op zich onder de loep over welke procds beschikt de copywriter om de lezer te overtuigen. «
Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Er zijn nog geen recensies voor dit boek.