Boek
Dit boek gaat over het beperkte repertoire van kinderen wat betreft activiteiten en interesses het laatste criterium bij de diagnose autisme. Op die manier wordt de focus verlegd van het gebrekkige vermogen tot sociale interactie en communicatie het hoofdthema van de meeste uiteenzettingen over autisme bij kinderen. Als uitgangspunt neemt de auteur de kinderneuropsychologie en klinische ontwikkelingspsychologie die samen de gevoelsmatige ontwikkeling van hoog functionerende autistische kinderen en hun vermogen tot zelforganisatie en probleemoplossing kunnen belichten. Dit onderwerp is nog niet eerder vanuit een neuropsychologisch referentiekader beschreven. Dit boek gaat over het beperkte repertoire van kinderen wat betreft activiteiten en interesses het laatste criterium bij de diagnose autisme. Op die manier wordt de focus verlegd van het gebrekkige vermogen tot sociale interactie en communicatie het hoofdthema van de meeste uiteenzettingen over autisme bij kinderen. Als uitgangspunt neemt de auteur de kinderneuropsychologie en klinische ontwikkelingspsychologie die samen de gevoelsmatige ontwikkeling van hoog functionerende autistische kinderen en hun vermogen tot zelforganisatie en probleemoplossing kunnen belichten. Dit onderwerp is nog niet eerder vanuit een neuropsychologisch referentiekader beschreven. «
Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Er zijn nog geen verbanden gelegd.