Boek
In dit boek leert de leerling omgaan met vaardigheden en krijgt hij zicht op zijn manier van leren. Er wordt gewerkt met alle vaardigheden uit het bijbehorende handboek.
Inhoud
-Deel 1
1. Je agenda;
2. Hoe maak ik een tijdsplanning?;
3. Geen zin?;
4. Hoe kan ik m'n aandacht erbij houden?
-Deel 2
5. Een kijkje in Jaspers hoofd;
6. Voor, tijdens en na het leren;
7. Het begrippennet;
8. Voor het leren 1;
9. Voor het leren 2;
10. Voor het leren 3;
11a. Vragen die je jezelf na het leren kunt stellen;
11b. Vragen die je jezelf na een proefwerk kunt stellen;
12.Beoordelen van je inzet;
-Deel 3
13. Begrippen onthouden;
14. Woorden, rijtjes en namen leren;
15. Schema's maken;
16. Lezen en leren van teksten;
16a. Startschema maken;
16b. Structuren zoeken;
16c. Tekstschema maken;
16d. Samenvatting maken;
17.Verhaaltjessommen maken;
18.Controleren wat je geleerd hebt.
-Deel 4
19. Hallo, ik ben Jasper, en hoe heet jij?;
20. Regels zijn regels, we hebben ze nodig;
21. Afspraken in de klas;
22a. Oefenen in luisteren;
22b. Opkomen voor jezelf;
23a. Ruzie voorkomen;
23b. Commentaar geven;
23c. Commentaar aannemen;
23d. Echt luisteren;
23e. Ruzie oplossen;
24. Pesten, dat doen wij niet?;
25. Anders zijn, dat mag toch? «
Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Niemand