Boek
De medische zaak is ons aller individuele belang en is daarmee tegelijk een publieke aangelegenheid. Het vinden van een balans tussen 'geeft het publiek wat het publiek toebehoort' en 'houd binnenskamers wat daar - vooralsnog - moet blijven' is geen makkelijke kwestie. Het vraagt om onderzoek, bezinning en
publiek debat.
Aan dit publieke debat wil dit boek een bijdrage leveren. Sterker nog, Medische publiekscommunicatie - een panorama - wil de opmaat zijn voor een nieuw elan binnen de medische journalistiek en biomedische wetenschapsvoorlichting. Het boek bestaat uit 24 hoofdstukken, geschreven door zo'n 25 auteurs variërend van journalist, voorlichter en marketingmanager tot arts en taalkundige. Dit maakt dat dit boek het eerste in Nederland is, dat vanuit uiteenlopende invalshoeken aandacht besteedt aan de medische publiekscommunicatie. «
Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Er zijn nog geen recensies voor dit boek.