Boek
Media en Politiek biedt een uniek overzicht van feiten inzichten en analyses voor wie de actuele mediadebatten wil begrijpen en er met kennis van zaken aan wil deelnemen. Ook in deze nieuwe editie staan daarom centraal de invloed van commercialisering en concentratievorming op de politieke mediainhoud de ontwikkeling van de mediawetgeving de werking en taak van de openbare omroepen en de totstandkoming en het verval van de politieke opiniepers. Uitgebreide aandacht gaat naar de interacties tussen massamedia en parlement partijen en politici de rol van de politieke journalist in het nieuwsproductieproces en het effect van de massamedia op de politieke kennis en het kiesgedrag van het publiek. Media en Politiek omvat een breed terrein dat de afgelopen jaren ingrijpend veranderde. Zowel voor de belangrijkste WestEuropese landen als de VS was een update van de historische gebeurtenissen een must. Ook het wetenschappelijk onderzoek stond niet stil de resultaten van de inmiddels klassieke werken worden daarom geconfronteerd met nieuwe inzichten. Zo is er nu aandacht voor de factor technologische convergentie in de recente concentratiebewegingen en voor de plaats die het internet opeist in de politieke communicatie. De verhevigde concurrentie tussen de commercile zenders en de openbare omroepen wordt toegelicht ook in het OostEuropese mediabestel. Nieuwe inzichten zijn er over de manier waarop journalisten mediainhouden framen en burgers er betekenis aan geven. Een analyse van de berichtgeving over minderheden geeft een verhelderende kijk op de ideologieoverdracht van de media. «
Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Er zijn nog geen recensies voor dit boek.