Boek
Door de brede benadering van corporate en marketingcommunicatie is dit boek geschikt voor iedere student in het hoger beroepsonderwijs die zich voorbereidt op een adviserende rol in het bedrijfsleven of in een non-profit organisatie. In deze herziene uitgave zijn de Cognitive Load Theory (CLT) principes toegepast om de leerstof beter te onthouden.Volgens de Cognitive Load Theory (CLT) hebben mensen een uiterst beperkte leercapaciteit. Zeker jongvolwassenen, omdat hun brein nog volop in ontwikkeling is. Daarom is het belangrijk om `cognitieve overbelasting te voorkomen door de aandacht van de lerende niet te richten op irrelevante en bijkomende zaken.In deze nieuwe editie: 1. actuele voorbeelden van (online) marketingcampagnes; 2. kruiswoordraadsels om de belangrijkste begrippen beter te onthouden en toe te passen; 3. alle onderdelen van het marketingcommunicatieplan; 4. samenvattingen en checklists te gebruiken als handzaam naslagwerk.Recensie(s)Overzicht van communicatie van organisaties en van marketingcommunicatie in het bijzonder. In deel n over Corporate Communicatie komen begripsbepaling en de plaats in de organisatie aan de orde. Vervolgens wordt ingegaan op corporate, concern-, interne en marketingcommunicatie. Afgesloten wordt met het communicatieplan. In deel twee staat het marketingcommunicatieplan centraal met een analyse van de situatie, doelstellingen, communicatiestrategie, marketingcommunicatie-instrumenten en tot slot de uitvoering en evaluatie van de communicatiestrategie. Bij het schrijven van het boek is gebruik gemaakt van CLT (Cognitive Load Theory) die er vanuit gaat dat mensen een uiterst beperkte leercapaciteit hebben. De auteurs zijn beiden verbonden aan de Avans Hogeschool Den Bosch als docent Communicatie. Het boek is helder gestructureerd en heeft een prettige lay-out. Bestemd voor hbo-communicatiestudenten en ook geschikt voor studenten in het hbo die zich voorbereiden op een adviserende rol in zowel het bedrijfsleven als non-profitorganisaties. Geactualiseerde en uitgebreide uitgave. «
Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Er zijn nog geen recensies voor dit boek.