Boek
Bij het verbeteren van de bedrijfsvoering gaan veel organisaties onvoorbereid te werk: het management heeft geen heldere en concrete visie en missie geformuleerd en managementinstrumenten worden soms lukraak ingekocht. Vaak overzien managers de beschikbare instrumenten niet qua relevantie, impact en afbreukrisico. Als het vervolgens te moeilijk wordt of mis dreigt te gaan, wordt de consulent als wonderdokter binnengehaald.Het doel van dit boek is om managers op hun gezonde boerenverstand aan te spreken: op een luchtige en praktische wijze wordt duidelijk gemaakt welke concrete acties de manager moet nemen om de juiste kwaliteitsinstrumenten in de voor de organisatie juiste fase te kiezen. Managen met de boerenverstandfactor biedt deze managers - in zowel profit als non-profitsector, dienstverlening of productiebedrijf - praktisch handvatten en eye-openers om eerst het einddoel te bepalen en vervolgens de route uit te stippelen.Idee, voorbeelden en cases zijn afkomstig uit de dagelijkse praktijk van consulent drs. Jane Zuidema (MANS Adviesgroep). Samen met Muel van Bunge schreef zij Managen met de boerenverstandfactor. «
Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Niemand