Boek
Processen zijn in feite datgene wat er in een organisatie werkelijk gebeurt. Zonder processen bestaat een organisatie gewoonweg niet. Zij vormen de verbindende schakel tussen de inrichting van de organisatie en de resultaten. Toch hebben managers maar weinig grip op de processen omdat het begrip processen te breed en vaak complex is. Management van processen biedt opheldering. Derde geheel herziene druk.Welke en wat voor soort processen kunnen worden onderscheiden? Hoe worden ze bestuurd en beheerst? Welke mogelijkheden zijn er voor doorlichten en verbeteren? En hoe kunnen innovatie en creativiteit worden gestimuleerd? In dit boek worden deze managementvraagstukken geordend. Achtergronden en praktische tips om meer grip op processen te krijgen maken het compleet.Processen identificeren besturen beheersen en vernieuwen. Daarover gaat het. Met behulp van de business balanced scorecard Statistical Process Control prestatieindicatoren normen voor milieu en Arbozorg proceseigenaarschap en autonome taakgroepen presenteren Hardjono en Bakker een procesmanagementmodel. Met dit model kan een procesmanagementsysteem worden opgezet. Conform de INKEFQMfilosofie en volgens de normen van ISO 90012000.In deze druk wordt uitgebreid aandacht besteed aan het SqEME Procesmanagementmodel waarin verschillende wijzen van denken over processen bij elkaar komen. «
Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Niemand