Boek
Centraal in dit boek staat de vraag nar ondersteuningsbehoeften van schoolleiders in het voortgezet onderwijs met betrekking tot de vormgeving van de pedagogische taak. In welke mate hebben schoolleiders behoefte aan ondersteuning? Welke ondersteuningsmiddelen achten zij geschikt? En aan welke condities moet een ondersteuningsaanbod voldoen? Naast aandacht voor deze vragen wordt uitgebreid stilgestaan bij de opvattingen van schoolleiders over de morele inrichting van de schoolorganisatie en hun professionele taken op dit terrein. Ook worden handreikingen geboden voor de ontwikkeling van een ondersteuningsaanbod voor schoolleiders. Dit boek levert een bijdrage aan de discussie over de pedagogische taak van het onderwijs en rol van schoolleiders op dit terrein. Centraal in dit boek staat de vraag nar ondersteuningsbehoeften van schoolleiders in het voortgezet onderwijs met betrekking tot de vormgeving van de pedagogische taak. In welke mate hebben schoolleiders behoefte aan ondersteuning? Welke ondersteuningsmiddelen achten zij geschikt? En aan welke condities moet een ondersteuningsaanbod voldoen? Naast aandacht voor deze vragen wordt uitgebreid stilgestaan bij de opvattingen van schoolleiders over de morele inrichting van de schoolorganisatie en hun professionele taken op dit terrein. Ook worden handreikingen geboden voor de ontwikkeling van een ondersteuningsaanbod voor schoolleiders. Dit boek levert een bijdrage aan de discussie over de pedagogische taak van het onderwijs en rol van schoolleiders op dit terrein. «
Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Er zijn nog geen berichten geplaatst op het prikbord van Leidinggeven aan de school als gemeenschap.