Boek
Het boek toont en beschrijft kunstuitingen in de reclame in de eerste vijftig jaren van het bestaan van Philips. Bekende kunstenaars als Raoul Hynckes, Albert Hahn en Leo Gestel kregen van Philips opdracht voor het ontwerpen van een affiche of andere reclameuiting. In 1923 neemt Philips de eerste reclameontwerper, de Duitser Hans Oertle, in dienst. Twee jaar later ontstaat onder de bezielende leiding van Louis Kalff een reclamestudio waar ontwerpers uit verschillende landen werkzaam zijn. De reclamestudio, die vanaf eind 1928 Artistieke Propaganda heet, kent zijn hoogtepunt aan het eind van de jaren twintig als er elf ontwerpers in dienst zijn.
Ruim 400, deels nooit gepubliceerde, afbeeldingen geven een prachtig tijdsbeeld van de toenmalige Philips-reclame. Tekst Frans Wilbrink
«
Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Er zijn nog geen recensies voor dit boek.