Boek
Het eerste deel ‘Het jonge kind’ beschrijft de ontwikkeling vanaf de geboorte tot aan het achtste jaar. Aan bod komen uiteenlopende thema’s zoals taalontwikkeling, zelfbesef, gewetensvorming, kinderangsten en de sociale ontwikkeling van jonge kinderen. In het tweede deel ‘De schoolleeftijd’ staan ontwikkelingsprocessen op de voorgrond als het leren op de basisschool, zelfstandig worden, de rol van de media en de omgang met klasgenoten. Het derde deel ‘De puberjaren’ gaat over de ontwikkeling van kinderen van twaalf tot achttien jaar. Door recent onderzoek zijn over deze leeftijdsfase nieuwe inzichten ontstaan. Zo werd door hersenonderzoek meer bekend over het functioneren van het puberbrein, waardoor typische puberkenmerken beter te verklaren zijn. Ook thema’s als verantwoordelijkheid, idealen, zoeken naar avontuur, de rol van leeftijdsgenoten en de invloed van moderne media komen aan bod. «
Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Er zijn nog geen recensies voor dit boek.