Boek
In de afgelopen jaren is de positie van scholen sterk veranderd. De autonomie van scholen en schoolbesturen is toegenomen. Het wordt steeds belangrijker dat schoolleiders zo gaan werken dat er goed kan worden geanticipeert op wat de omgeving van hen vraagt. Dit boek biedt handvatten om op een planmatige manier aan de kwaliteit van onderwijs te werken. Het reikt verschillende perspectieven en instrumenten aan om schoolontwikkeling vorm te geven.
Aanvullende informatie
Albert-Jan Krikke is adviseur en werkt bij het APS. Het APS is een onderwijsadviesbureau dat zich bezighoudt met het professioneel begeleiden en adviseren van docenten en management van scholen en onderwijsinstellingen. De afgelopen 8 jaar heeft Albert-Jan in verschillende projecten gewerkt aan schoolontwikkeling en bestuurlijke ontwikkeling in het basisonderwijs. In dit werk staat een planmatige aanpak gericht op het verbeteren van het primaire proces centraal. Belangrijk in zijn denken is dat het werken aan schoolontwikkeling vooral gevoed moet worden door opvattingen over leren.
Frank van Hout is sinds maart 2007 als managing consultant in dienst van Capgemini. Frank heeft 15 jaar ervaring met training en advisering in en rond het onderwijs. Hij was betrokken bij diverse projecten rondom lokaal onderwijsbeleid en Landelijk onderwijsachterstandenbeleid. Daarbij trad hij op als adviseur op diverse plaatsen binnen de onderwijscontext (gemeente, schoolbestuur, individuele scholen). Frank heeft meerdere jaren ervaring als leidinggevende, waarin hij teams van diverse grootte heeft aangestuurd. Een deel van zijn ervaring heeft hij opgedaan in buitenlandse projecten.
«
Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Er zijn nog geen berichten geplaatst op het prikbord van Hoe doe ik wat in mijn schoolplan staat?.