Boek
'Groen' en 'marketing' kunnen tegenover elkaar staan. 'Groen' wil zeggen dat u minder consumeert; 'marketing' dat u meer consumeert. Het ene verwerpt consumentisme en het ander levert er de brandstof voor. Maar 'groen' en 'marketing' hoeven niet met elkaar te botsen. Marketing kan nieuwe lifestyleideeƫn helpen verkopen. En dat is hoognodig in een tijd waarin we snel moeten handelen om de effecten van de klimaatverandering te matigen.
Duurzaamheid is het idee dat milieu- (en ethische) doelstellingen niet onverenigbaar zijn met de toenemende economische welvaart, en staat al een stapje dichter bij marketing. De auteur schrijft al meer dan tien jaar over 'Nieuwe Marketing', een post-reclame model. Het vermijdt de gevaren van 'groenwassen' en laat authentieke benaderingen zien van groene ondernemingen, merken en producten. Het boek laat voorbeelden zien waarin marketing en innovatie hand in hand gaan en wat goed is voor ons milieu ook goed is voor de zaken. «
Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Er zijn nog geen recensies voor dit boek.