Boek
Fraude komt in alle soorten ondernemingen voor, ook binnen het intermediair. Ook hier leiden fraudes tot faillissementen. De aanwezigheid van een of meerdere frauderende medewerkers kan al gauw het verschil tussen winst of verlies bepalen. Dit is helemaal het geval als er sprake is van georganiseerde bedrijfscriminaliteit waarbij goederen en geld stelselmatig aan het bedrijfsproces onttrokken worden of derden worden benadeeld. Dit boek van de hand van Gerd Hoffmann jr. en Mischa Schrijver is een eye opener. Het laat u namelijk niet alleen zien hoe fraudeurs te werk gaan, maar (uiteraard) ook wat u als ondernemer in het algemeen en als financieel dienstverlener in het bijzonder moet doen om u daartegen te wapenen. Dat kan soms al op een hele eenvoudige manier. Denk daarbij bijvoorbeeld aan het even nagaan of de achtergrond van een nieuwe medewerker inderdaad overeenkomt met wat hij/zij aan u doorgaf. Achterdochtig? Nou nee, meer realistisch, want in de praktijk blijkt een kwart van alle sollicitanten na een dergelijke screening niet te worden aangenomen. Met het gewoon even checken van eental zaken wordt soms veel ellende voorkomen, zoals dit boek laat zien. Maar er is nog meer. Niet alleen levert het kunnen herkennen van bepaalde vormen van fraude een meerwaarde op in uw zakelijke contacten, in het boek kunt u verder lezen hoe de Wet financiĆ«le dienstverlening en werken volgens de principes van fraudebeheersing elkaar prachtig aanvullen, zodat u in uw eigen kantoor maar ook voor uw klanten integer en fraudebestendig kunt blijven werken. Want juist bij bij het voorkomen van fraude geldt: 'vertrouwen is goed, controle is beter'. «
Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Er zijn nog geen recensies voor dit boek.