Boek
Hoe kunnen journalisten en programmamakers tegemoetkomen aan de wensen en verlangens van tieners en twintigers op het gebied van onafhankelijke en pluriforme informatievoorziening? Mensen onder de 30 vormen een zeer gewilde doelgroep. Maar wat weten we ervan? De stroom beleidsrapporten die de afgelopen jaren over Nederland heentrok, bracht gloedvol het medialandschap in kaart. De ervaringen en wensen van kijkers, luisteraars of lezers klonken echter zelden door. Hoe beleven jonge mensen de media en wat doen ze ermee zijn vragen die in dit boek centraal staan. En, op welke manier kunnen journalisten, programmamakers en mediaorganisaties veranderen om tot de verbeelding van jonge mensen te spreken? Is verandering mogelijk zonder dat de waarden van de democratie en de kernwaarden van de journalistiek - onafhankelijk, feitelijkheid en betrouwbaarheid - in gevaar komen? Hoewel de nadruk ligt op audiovisuele (nieuws)media, zijn de analyses van de mediabeleving door jongeren en de beroepshouding van journalisten en programmamakers ook relevant voor andere genres en andere media. «
Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Er zijn nog geen recensies voor dit boek.