Boek
In dit boek staat de vraag centraal hoe binnen- en buitenschools leren op een zinnige manier te combineren zijn. De auteurs beschrijven het leren van kinderen en jongeren als proces van identiteitsontwikkeling, dat zich in allerlei omstandigheden afspeelt: zowel binnen als buiten de school, thuis of in de buurt. Zij bespreken óf en hoe dit leren in de huidige samenleving wordt gestimuleerd en hoe het beter zou kunnen. Diverse deskundigen gaan in op de combinatie van binnen- en buitenschools leren in onder meer ICT, kunst- en buurteducatie. In dit boek worden actuele discussies over leren in het verband van de brede-schoolontwikkeling geplaatst. Eerdere publicaties belichtten vooral de organisatorische kant van de brede school. In deze bundel wordt voor het eerst zichtbaar dat ook de inhoudelijke kant van leren op de brede school verandert. Dit boek is geschreven voor iedereen die met kinderen en jongeren werkt, zowel binnen als buiten school, en die meer wil weten over leren en de koppeling tussen leren op school en leren buiten school. «
Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Niemand